Szlaki trekkingowe na Oahu (Hawaje)

Szlaki trekkingowe na Oahu (Hawaje) to przede wszystkim szlak na Diamond Head, czyli wygasły wulkan, Koko Head po starych torach kolejowych i prowadzący do wodospadu – Manoa Falls. Szlak trekkingowy na Diamond Head pozwala podziwiać z góry słynną plażę Waikiki. Szlak Koko Head jest najtrudniejszy, ale dla panoramy miasta warto się pomęczyć. Najpiękniejszy moim zdaniem jest jednak szlak prowadzący do wodospadu – szlak Manoa Falls i od niego zacznę…

Manoa Falls

Moim zdaniem pośród szlaków trekkingowych na Oahu (Hawaje) to jest to szlak wielu naj. Najłatwiejszy, najprzyjemniejszy, najpiękniejszy, najbardziej urzekający. Najpierw idziemy dzielnicą białych domków jednorodzinnych, nad którymi kłębią się szare chmury znad lasu. Potem samym lasem, po błotnistych ścieżkach, wśród pochłaniającej nas w całości roślinności. Coś niewyobrażalnie pięknego! Na szlaku prawdopodobieństwo deszczu jest bardzo wysokie. Dodaje mu to jednak tajemniczości i sto punktów dla przygody.

Jeszcze chyba nigdy nie miałam tyle radości z deszczu. W takich okolicznościach przyrody to sama przyjemność. Co prawda od błota byłam cała umorusana, ale na dole na parkingu można umyć nogi i buty. Dodatkowo Matka Natura dała nam porządny prysznic, gdy szliśmy przez osiedle Manoa.

Koko Head

Szklak trekkingowy na Koko Head prowadzi po starych, przyniszczonych torach kolejowych. W rankingu szlaków trekkingowych na Oahu ten jest najbardziej morderczy. Idzie się cały czas ostro pod górkę. Nie ma za bardzo miejsc na odpoczynek.

Wyszliśmy wcześnie rano, aby nie iść w pełnym słońcu, bo jego żar w powiązaniu z wysiłkiem mógłby zabić. Niestety tak pomyślały setki osób, więc szliśmy jak mrówki. Na górze naprawdę Bogu dziękowałam, że był to pochmurny dzień. Ja nie dałabym rady wejść w pełnym słońcu. Widok piękny, ale muszę stwierdzić, że Morro dois Irmaos w Rio de Janeiro jednak nie do pobicia.

Wejście jak wejście, ale zejście dało mi podwójnie w kość. Ta sama trasa po torach. Krótkie nóżki jak u kaczuszki nie pomagały 🙂 Do tego wpadliśmy z mężem na genialny pomysł, żeby nieść dodatkowo ze sobą plecaki, bo zaraz potem szliśmy na Haunama Bay. Oprócz ćwiczących na szlaku żołnierzy nikt inny z plecakami nie szedł. Brawo my! Ten plecak jeszcze bardziej mi ciążył i popychał. Jednego chłopaka nie zapomnę. Wbiegał na górę. Tak! Wbiegał. Z
obciążoną kamizelką. Z hantlami i w masce wysokogórskiej. Kiedy ja weszłam zlana potem i ledwie dysząca, ten jeszcze skakał na skakance. W tym momencie miałam ochotę rzucić się w dół albo jego 😉 Wbrew powszechnej, krążącej w internecie informacji, szlak ten jest jak najbardziej legalny.

Szlaki trekkingowe na Oahu (Hawaje)

Diamond Head

Szlak trekkingowy na Diamond Head zaczyna się w środku wygasłego wulkanu. Idzie się dość łatwą i przyjemną trasą. W pewnym momencie jednak prowadzi ona tunelem i kiedy zbiera się na burzę, duszność w tunelu jest nie do zniesienia. Podsumowując mnie ten tunel pokonał właśnie przez brak świeżego powietrza. Potem jeszcze źle spojrzałam i wąskimi, stromymi schodami szłam na samą górę. Dopiero w trakcie schodzenia zorientowałam się, że mogłam iść zwykłą ścieżką. Więc nie Koko Head, ponoć najbardziej morderczy szlak, a Diamond Head mnie o zawał przyprawił. Na górze napotkała nas burza. W związku z tym w ulewnym deszczu i pośród grzmotów schodziliśmy na dół. Z góry rozpościera się ładny widok na plażę Waikiki i latarnię morską. Jedyny płatny z wyliczonych przeze mnie szlaków trekkingowych na Oahu (Hawaje). Opłata to 1$ dla pieszych.

Szlaki trekkingowe na Oahu (Hawaje) za każdym razem przywitały albo żegnały mnie deszczem.