Przejazd Big Sur i California One

Przejazd Big Sur i California One jest jedną z najbardziej spektakularnych tras w USA. Kręte drogi, urwiska i fale oceanu. Malowniczą trasę zaczęliśmy od San Francisco, a zakończyliśmy w Los Angeles. Big Sur i California One dały nam niezapomniane widoki i wrażenia, które zawdzięczamy choćby Monterey, Pfeiffer Beach, czy pięknemu zachodowi słońca w San Simeon.

Przejazd Big Sur i California One zajął nam dwa dni. Pierwszy odcinek to droga San Francisco – San Simeon. Wyjechaliśmy około godziny 7:00 z San Francisco i dotarliśmy do San Simeon tuż przed zachodem słońca. Choć samo słowo „przejazd” nie jest najwłaściwsze, bo co chwilę warto się zatrzymać i podziwiać coraz to piękniejsze widoki. Bardziej przypomina zwiedzanie trasy, jakkolwiek to brzmi 🙂

Przejazd Big Sur i California One Przejazd Big Sur i California One

Najlepiej podzielić przejazd na kilka odcinków. My mieliśmy dość napięty plan i do dziś jest lekki niedosyt. Aczkolwiek w okresie kwiecień / maj nie było ogromnego ruchu. Czasami byliśmy dosłownie sami, więc cała trasa szła dość sprawnie.

Przejazd Big Sur i California One

Przejazd Big Sur i California One – co koniecznie zobaczyć po drodze?

Bixby Creek Bridge

Chyba najbardziej zatłoczony punkt na całej trasie. Symbol Big Sur. Ponoć jest to też jeden z najczęściej fotografowanych punktów w Ameryce. Szczerze? Widziałam w życiu lepsze miejscówki. Pewnie, że widok ładny, ale nawet po drodze po oczach biją bardziej spektakularne widoki. Niemniej jednak jest w tym miejscu coś niesamowitego, przyciągającego.

Przejazd Big Sur i California One - Bixby Creek Bridge

McWay Falls

Wodospad wpadający do oceanu. Niesamowicie piękne miejsce. Niestety można było je podziwiać tylko  z drogi. Nie dało się zejść na dół, bo obszar był objęty rekonwalescencją.

Przejazd Big Sur i California One - McWay Falls

Pfeiffer Beach

Plaża z charakterystycznym łukiem skalnym, przez który pięknie wpadają promienie słońca albo uderza woda. Aby dojechać do plaży, trzeba zjechać z głównej trasy i podążać za znakami. Dodam, że plaża jest dość ukryta i wiedzie do niej bardzo wąska droga. Chociaż wstęp na plażę płatny – 10$/auto – warto zobaczyć na własne oczy „drzwi w skale”.

Przejazd Big Sur i California One - Pfeiffer Beach

Pescadero State Beach

To tutaj natknęliśmy się na wylegujące się w słońcu lwy morskie. Ogólnie przepiękne tereny, a już w szczególności klify.

Przejazd Big Sur i California One Przejazd Big Sur i California One

Monterey

Miasteczko jak z obrazka! Gdybym miała komuś zazdrościć jakiegoś miejsca na ziemi, to chyba własnie domku w Monterey. Woda, plaża, kwiatki, skwerki, nawet ławeczki z widokiem na ocean – tam wszystko było idealne.  Do tego spacer po marinie i przepyszna zupa clam chowder w Loulou’s Griddle In the Middle – czy ja umarłam i byłam w raju?

Przejazd Big Sur i California One - Monterey Przejazd Big Sur i California One - Monterey Przejazd Big Sur i California One - Monterey

Carmel by the Sea

Kolejna perełka na trasie. Miasteczko zamieszkałe przez artystów i milionerów. Spokojne z piękną piaszczystą niczym mąka plażą Carmel.

Przejazd Big Sur i California One - Carmel by the Sea

San Simeon

Miasto – sypialnia. Przeważnie tutaj utrudzeni wędrowcy zjeżdżają z trasy i szukają noclegu. Byliśmy jednym z nich. Udało nam się jeszcze wyskoczyć na plażę i zobaczyć jeden z piękniejszych zachodów słońca. Nie pobije on jednak tego widzianego na pustyni w Egipcie, ale kolory jak malowane. Sami zobaczcie!