Paqueta

Plan pobytu w Rio zakładał odwiedzenie jakiegoś fajnego miejsca poza miastem. Co więc warto zobaczyć jeszcze w Rio? Wybór padł na ponoć przepiękną plażę Prainha, do której jeździł Surf Bus z miasta. Niestety, jak to z planami na ostatni guzik zapiętymi bywa, rozpinają się. Okazało się, że wycofali się sponsorzy Surf Busa i za drogo taksówką, z autobusami ciężko, więc poszukaliśmy alternatywy. W czeluściach Internetu wszyscy polecali Ilha Grande, ale jak wiecie u mnie pływanie statkami, promami, okrętami, łódkami kończy się katastrofą, więc unikałam tematu, jak diabeł święconej wody. Ostatecznie wybór padł na coś, gdzie pojedzie się szybko, tanio i zobaczy się coś interesującego – wyspa Paqueta – weekendowa wyspa wypoczynku zamożniejszej części mieszkańców Rio. Z Ilha Grande zrezygnowałam, bo płynie się dłużej, a widok rajskich plaż zapewniły mi Karaiby, a na Paquecie rośnie za to jedyny w Ameryce Południowej… baobab i to dla tego barczystego przystojniaka zdecydowałam się nawet na płynięcie promem. Ot, kobieca przewrotność i logika!

Na wyspie na próżno szukać rajskich widoków, ale na pewno znajdziecie spokój, ciszę od zgiełku miasta, wiecznego ruchu. Jest kilka  restauracji, sklepów, mały kościołek, park, nie ma aut (nie licząc śmieciarki), są tylko rowery i skutery, nie ma plaży z piaskiem jak mąka, ale jest usłana milionem muszli, nie ma licznych pochyłych palm, ale jest baobab. Pojęcie raju jest względne, dla mnie po długich, pędzących dniach w Rio, na wyspie spokój był na wagę złota. Spędziliśmy tam cały dzień snując się między domkami letniskowymi, zbierając muszle na plaży. Widzieliśmy baobab, uciekaliśmy przed bandą pazurczatek, a na promie powrotnym podziwialiśmy piękny zachód słońca.

Widok z promu na Rio

Paqueta

Paqueta – a jednak jest jakaś wygięta palma!

Plaża z muszlami – Paqueta

Baobab

Kościół – Paqueta

Kościół wnętrze – Paqueta

Widok na Rio z promu na Paquetę

Rio de Janeiro – widok z promu powrotnego z wyspy

Zachód słońca nad Rio widok z promu powrotnego

Widok na miasto z promu

Most na zatoką – w drodze na wyspę

Paqueta – widok z promu

Informacje praktyczne:
– na wyspę płynie prom z portu w Rio Praca XV do portu na wyspie Paqueta Praca Pintor Pedro Bruno
– wszystko jest bardzo dobrze oznakowane, chociaż napisy tylko po portugalsku, pismo obrazkowe jednak dało radę
– koszt biletu w 2017 to niecałe 6 R$ na osobę dorosłą w dwie strony, ale TUTAJ znajdziecie bieżące informacje, godziny kursowania i ceny